Jurnalul unei blonde 2 - Capitolul 8


Duminica, 1 februarie, 2009, Portugalia

Flori fara motiv

Relatia dintre mine si Mati s-a intarit in ultima saptamana. Miercurea trecuta chiar m-a invitat sa ne bem cafeaua impreuna dimineata, intr-o cafenea cocheta din centru. Am vorbit ore in sir, despre mine, mai mult, despre el mai putin. Desi nu a evitat niciodata nicio intrebarea, simteam ca nu zice ceva, dar partea proasta era ca nu stiam eu sa pun intrebarea potrivita. Nu am mai insistat pe partea de sex, numai ca m-am tot intrebat, de ce el nu fierbe cum fierb eu la atingerile lui si la scurtele partide de sarutari pe care mi le oferea parca doar ca recompensa a bunii mele purtari. Dar m-am lasat purtata de ritmul lui, nu de al meu, l-am lasat sa ma conduca fara sa-mi pese unde si cat va dura sa ajungem acolo. Recunosc, ma macina intunericul spre care ma lasam ghidata doar de el, dar sedintele de Yoga pe care le-am luat anul trecut, pentru foarte scurt timp, m-au invatat cum sa-mi reglez emotiile prin respiratie si cum sa ma las in voia sortii.

Dar ieri am avut parte de o surpriza. La bar ma astepta un buchet de trandafiri albi, fara niciun fel de bilet care sa-mi explice cine era autorul. Am presupus imediat ca sunt de la Mati, ca orice om normal, numai ca nu vedeam de ce mi-ar fi dat trandafiri albi, nu intelegeam daca au vreo insemnatate anume sau doar i-a placut lui buchetul respectiv.

Am lasat balta nelamuririle si am asteptat sa vina la munca sa-i multumesc cum se cuvine. A intrat pe usa, eu eram dupa bar, m-a gasit cu privirea si mi-a facut cu ochiul adaugand zambetul meu preferat din intreaga lume. M-am dus la el si l-am sarutat apasat si lung, apoi i-am multumit, dar ce mi-a raspuns a fost derutant:
"O sa-ti zambesc si-o sa-ti fac cu ochiul in fiecare zi daca promiti ca asta voi primi in schimb de fiecare data! Multumesc si eu pentru primire!" si m-a strans afectuos de mijloc.

Bun, deci florile nu le trimisese el, asa ca poate sunt doar o greseala, dar pana aflam raspunsul am preferat sa nu-i spun nimic. I-am spus lui Damiano, celalalt barman, sa nu zica nimic de flori pentru ca nu sunt de la Mati, si mi-am continuat munca fara sa ma gandesc la buchet. Dupa cateva ore mai tarziu cand barul se aglomerase si se pregatea sa dea ultimul rand de bauturi, unul din clienti a cerut sa ii fie schimbata chelnerita cu mine. Cum regulile in bar, pentru cererile cu bun simt, sunt "Clientul nostru, stapanul nostru" si cum nu era prima oara cand se facea o astfel de cerere, ne-am conformat. Domnul, pentru mine, nu parea cunoscut. Avea in jur de 40 de ani, imbracat la costum, parea inalt, parul scurt, blond, dar un pic grizonat, ochii albastri, mirosea a parfum scump si avea un look de barbat realizat si plin de bani, dar nu extravagant. A comandat o sticla de vin rosu si 2 pahare si m-a poftit sa iau loc langa el. I-am zambit politicos si eram gata sa-l refuz cand a adaugat "Sper ca nu am dat-o in bara cu trandafirii albi!". Cred ca mai mult de curiozitate decat de altceva m-am asezat inchinzand gura si inghitind cuvintele de refuz.



L-am rugat sa vorbim in engleza pentru ca imi gaseam cuvintele mai usor, atunci m-a intrebat de unde sunt si "ce cauta o fata asa de frumoasa si rafinata ca tine, intr-un loc asa de plin si activ seara, cand lumea nu-ti poate vedea reala frumusete?"
N-am stiut ce sa-i raspund, am ridicat doar din umeri si i-am zis ca aparentele pot insela uneori. L-am intrebat apoi ce urmareste de la mine, imi place sa fie totul clar, sa stiu cum sa raspund unor avansuri ce se pot dovedi a fi nesimtite.
"- Nu urmaresc nimic, nu-ti cer nimic mai mult decat ceea ce avem acum, o conversatie, daca esti si tu de acord bineinteles." Am aprobat din cap si am continuat.
"- Pentru ce sunt florile?"
"- De cand trebuie sa ai un motiv pentru a darui o floare unei femei?" si mi-a zambit mandru de replica lui matura.
"- De cand nu ai trimis cate un buchet fiecarei chelnerite de aici, ci m-ai ales pe mine!" i-am raspuns la fel de increzatoare.
"- Corect, am sa rectific acest mic amanunt ca sa-ti dovedesc ca am dreptate!" a raspuns vizibil amuzat de raspunsul meu promt. Apoi mi-a turnat un pahar de vin si l-a ridicat pe al lui ca sa ciocnim. M-am conformat, si de abia mi-am umezit buzele in vin, dar nu aveam de gand sa beau tot paharul, desi era o sticla dintre cele mai scumpe din bar, nu aveam o pozitie prea buna spre bar ca sa il caut pe Mati cu privirea si nu voiam sa starnesc intrebari din partea lui.
"- E totusi destul de tarziu in noapte si am avut o zi plina azi, nu cred ca as face fata unei conversatii, sau cel putin n-ar fi prea inteligenta la ora asta, sper ca ma intelegi..."
"- Sigur, nici nu se pune problema, speram sa scapi mai repede si sincer sa fiu mi-a luat mai mult decat ma asteptam sa-mi fac curaj sa vorbesc cu tine, cine s-ar fi gandit ca am emotii cu o domnisoara frumoasa, dar cand e vorba de o afacere... e ca si cand as pune unt pe paine? Ne vedem saptamana viitoare? Pot sa pun soferul sa se intoarca dupa tine si sa te duca acasa!" s-a oferit el.
"- Sigur, ne vedem, si nu-i nevoie de sofer, am un coleg....!" i-am zambit fara sa mai lungesc conversatia sa aflu de ce de abia saptamana viitoare si nu a doua zi. Ne-am luat la revedere, el a platit consumatia, lasand un baccis mai mult decat generos si a plecat lasand juma de sticla de vin pe masa. Colegii s-au bucurat si de sticla si de baccis, dar n-au pus intrebari. Mati a aparut din depozit, fara sa para ca a asistat la cele intamplate.

Azi dimineata erau 10 buchete de trandafiri la bar, mi-a stat inima in loc pana am vazut ca e cate un buchet pentru fiecare chelnerita, mai putin pentru mine, eu il primisem ieri. Lucru care nu a scapat nimanui, nici lui Mati si m-a intrebat franc de la cine sunt. I-am raspuns scurt, fara sa dau mai multe explicatii si fara sa para ca-mi pasa "De la un domn cu chef de vorba!", dar in sinea mea ma amuza teribil cum "domnul meu" si-a demonstrat punctul de vedere. Dar Mati nu s-a lasat prea convins de  tacerea mea voita si s-a purtat mai afectuos decat de obicei, si mai in vazul lumii.

Eu nu pot decat sa ma bucur, am doi admiratori, amandoi vor sa vorbeasca, treaba lor, eu pot sa vorbesc la nesfarsit, cand o sa se plictiseasca, de preferat Mati, poate o sa incercam sa vorbim pe lumina stinsa, intr-un pat, dupa o partida mult asteptata de sex.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu